ေနျပည္ေတာ္အျမန္လမ္းမွာ ဆိုေတး ကားတိုက္မႈ အေၾကာင္းနဲ႕ ခုတစ္ေလာ ယာဥ္တိုက္မႈ သတင္းေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႕ေနရလို႕ ယာဥ္ေမာင္းစဥ္ ခါးပတ္ ဘာေၾကာင့္ ပတ္သင့္သလဲဆိုတာေလး ရွာေဖြ တင္ဆက္လိုက္ပါတယ္။
အားလံုးပဲ ယာဥ္အႏၱရယ္ ကင္းရွင္းၾကပါေစ။
ေမာ္ေတာ္ကားေမာင္းႏွင္စဥ္ လံုျခံဳေရးခါးပတ္ ပတ္ထားျခင္းအားျဖင့္ ယာဥ္အႏၲရာယ္အေၾကာင့္ အသက္ေသဆံုး မႈကို တစ္၀က္ခန္႕ေလ်ာ့က်ေစပါသည္။
ဒါကို သင္သိေပမယ့္ သင္ခါးပတ္ ပတ္ၿပီး ကားေမာင္းသည့္ အေလ့ မရွိပါက ကားတိုက္မႈျဖစ္လွ်င္ မည္သို႕ျဖစ္သည္ဆိုတာေလးကို ၾကည့္ ၾကည့္ ရေအာင္။
သင္ကိုယ္သင့္ နံရံ တစ္ခုဆီသို႕ ျမန္ႏိုင္သမွ် ျမန္ေအာင္ေျပးေနသည္ဟု မွန္းဆၾကည့္ပါ။ သင္နံရံ ႏွင့္ တိုက္မိရန္ ေသခ်ာသည့္အခ်ိန္တြင္ နံရံႏွင့္ ၂ ေပခန္႕အကြာေရာက္မွ ရုပ္တရက္ သင္ရပ္လိုက္ႏိုင္မည္ ထင္ပါသလား။
ဒါဟာ သင့္ကားဟာ ေရွ႕မွာရွိတဲ့ အရာတစ္ခုကို တစ္နာရီ ၁၅ မိုင္နဲ႕ ေမာင္း ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ တိုက္မိတဲ့ ျဖစ္စဥ္နဲ႕ အတူတူပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကားဟာ တစ္စကန္႕ရဲ႕ ၁၀ပံု ၁ ပံု အတြင္းရပ္သြားပါလိမ္မယ္။
ဒါေပမယ္သင္ကေတာ့ ပထမ ကားေမာင္းႏွင္လာတဲ့ အရွိန္အတိုင္း ဆက္လက္ေရြ႕ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ (ဒါ အီနားရွားေပါ့) တစ္စုတစ္ခုက သင့္ကို တားလိုက္တဲ့အထိေပါ့ - ကားစတီရာရင္၊ ကားဒခ်္ဘုတ၊ ေရွ႕ေလကာမွန္ တစ္ခုခုေပါ့ - သင္ခါးပတ္မပတ္ထားခဲ့သည္ရွိေသာ္ေပါ့။
တစ္နာရီ ၁၅ မိုင္နဲ႕ ေမာင္းေနတဲ့အခ်ိန္ မွာ တိုက္ရင္ေတာင္ အေတာ္ေလးဆိုး၀ါးေနပါၿပီ။ တစ္ကယ္လို႕သာ တစ္ေနရာ မိုင္ ၃၀ နဲ႕ ေမာင္းေနတဲ့အခ်ိန္ မွာ နံရံကို ၀င္တိုက္ရင္ ၁၅ မိုင္ႏႈန္းေမာင္းတဲ့အခ်ိန္မွ ျဖစ္တာထက္ ၄ ဆ ပိုျပင္းပါလိမ့္မယ္။ တစ္ျခား ဥပမာ တစ္ခုေပးရရင္ ၃ ထပ္ တိုက္ေပၚက က်တာေလာက္ ျပင္းထန္ပါတယ္။
ခါးပါးပတ္ထားျခင္အားျဖင့္ ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ထပ္ျဖစ္ေပၚတဲ့ လူကထပ္တိုက္ျခင္း (Human Collision) ကို မျဖစ္ေအာင္ ခါးပတ္က အကာအကြယ္ေပးပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ခါးပတ္ မပတ္သလဲ
ငါ ဒီနားေလးတင္သြားတာ။
ကားတိုက္မႈအေတာ္ေတာ္မ်ားဟာ အိမ္နဲ႕ ၂၅ မိုင္အကြားအတြင္းနဲ႕ တစ္နာရီ မိုင္ ၄၀ ေအာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ငါ ကားကို ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ေမာင္းႏိုင္တယ္။
သင္ကၽြမ္းက်င္ေပမယ့္ မကၽြမ္းက်င္ပဲ ေမာင္းေနတဲ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြ သင့္ကို ၀င္တိုက္ေနေသးတယ္ေလ။
ခါးပတ္ပတ္ထားရင္ ကားထဲက ထြက္ရခက္မွာစိုးလို႕။
စရင္းဇယားေတြအရေတာ့ ကားတိုက္မႈျဖစ္စဥ္မွာ အေကာင္းဆံုးရွိေနသင့္တဲ့ေနရာကေတာ့ သင့္ကားထဲ မွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကားထဲက လြင့္ထြက္သြားတယ္ဆိုရင္ ကားထဲမွာရွိေနတာထက္ ၂၅ ဆ ေသးဆံုးဖို ပိုနီးစပ္ပါတယ္။ ကားတိုက္မႈကတစ္ဆင့္ မီးေလာင္တယ္ဆိုတာ အလြန္႕အလြန္ နည္းပါးပါတယ္။ သင္သာ မေမ့ေမ်ာ သြားခ့ဲ ရင္ ကားထဲက ျမန္ျမန္ထြက္ႏိုင္တာေပါ့။ (ခါးပတ္ မပတ္ထားရင္ ေခါင္းထိၿပီး ေမ့ သြားႏိုင္ပါတယ္)
ခါးပတ္ပတ္ထားရတာ သက္ေတာင့္သက္သာမရွိဘူး။
ေနာက္ပိုင္းထုတ္တဲ့ကားေတြရဲ႕ ခါးပတ္ေတြဟာ လူကို သက္ေတာင့္သက္သာ အေတာ္ေလးျဖစ္ေစတာမို႕ ဒီခါးပတ္ တစ္ကယ္ေရာ အကာအကြယ္ေပးႏိုင္ရဲ႕လားလို႕ေတာင္ ထင္ေနရပါၿပီ။
Airbag ရွိတာပဲ။
ဟုတ္ပါတယ္။ Airbag ေၾကာင့္ ခါးပတ္ရဲ႕ ထိေရာက္မႈကို ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုမို ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Airbag ဟာ ခါးပတ္ ရဲ႕ အစားအသံုးျပဳရန္ တီထြင္ထားျခင္းမဟုတ္ပါ။ ၿပီးေတာ့ အဲယားဘက္ေတြကဟာ ေဘးဘက္ကတိုက္မိတာေတြအတြက္ အကာအကြယ္မေပးႏိုင္ပါ။
Safety belts can prevent death in about half of these accidents. If you know this and are still not wearing a safety belt, you may need to ask yourself why not. But first, let's look at what happens when a car crashes.
The Human Collision
Imagine running as fast as you can - into a wall. You'd expect to get pretty banged up. Do you think you could stop yourself if the wall suddenly loomed up when you were two feet away from it? This is exactly the situation you face when the front of your car hits something at only 15 miles an hour. The car stops in the first tenth of a second, but you keep on at the same rate you were going in the car until something stops you - the steering wheel, dashboard or windshield - if you're not wearing your safety belt.. Bad enough at 15 miles an hour, but a 30 miles you hit "the wall" four times as hard as you would at 15. Or to put it another way, with the same impact you'd feel as if you fell three stories.
A properly worn safety belt keeps that second collision - the human collision - from happening.
What's Your Reason For Not Wearing One?
"I'm only going to the shopping center." Actually, this is the best time to wear a safety belt, since 80% of traffic fatalities occur within 25 miles of home and under 40 miles an hour.
"I won't be in an accident: I'm a good driver." Your good driving record will certaily help you avoid accidents. But even if you're a good driver, a bad driver may still hit you.
"I'm afraid the belt will trap me in the car." Statistically, the best place to be during an accident is in your car. If you're thrown out of the car, you're 25 times more likely to die. And if you need to get out of the car in a hurry - as in the extremely tiny percent of accidents involving fire or submergence - you can get out a lot faster if you haven't been knocked unconscious inside your car.
"They're uncomfortable." Actually, modern safety belts can be made so comfortable that you may wonder if they really work.
"I don't need a belt - I've got an airbag." Lucky you! An air bag increases the effectiveness of a safety belt by 40 percent. But air bags were never meant to be used in place of safety belts, since they don't protect against side impacts at all.
From : သက္ဆိုင္ရာသို႕ (facebook) မွျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.